Home / Pro ženy / Dieta – 10 nejznámějších
Dieta – 10 nejznámějších

Dieta – 10 nejznámějších

Důvody mohou být nejrůznější. Ale když se rozhodnete zhubnout, jednoduše hledáte nejúčinnější způsob, který vás dovede k vašemu snu, tedy ideální postavě. Jako první jsou tu diety krátkodobé. S nimi dosáhnete chtěných výsledků během několika dnů nebo týdnů, ale zase hrozí nebezpečí jo-jo efektu. Dlouhodobé diety vás naučí jinému způsobu stravování. Jejich účinek je sice vidět až po několika měsících, ale je viditelný a také trvalý, protože si osvojíte jiný způsob stravy.

Krabičková dieta

Patří do skupiny zdravých diet s trvalým efektem, které vás naučí hlavně správnému stravování. Nevýhoda leží v pomalém hubnutí a výsledek je vidět až za tři až šest měsíců. Nedočkaví jedinci, kteří chtějí rychle získat super postavu, proto často nevydrží a dobře sestavený jídelníček poruší. Obrovskou výhodou krabičkové diety je prostá skutečnost, že vás zbaví nutnosti nákupu potravin a vaření jídla. Pokud chcete opravdu trvale zhubnout, je právě tato dieta velmi dobré řešení. Tento druh stravy si navíc oblíbila i řada známých osobností, a pokud je proces doplněn cvičením, je krabičková dieta opravdu ideální cesta na perfektní zformování postavy.

Dieta dle krevních skupin

Jde o proces založený na tvrzení, že na trávení člověka má vliv i genetická dispozice. Vhodnost a nevhodnost potravin se tu dělí na čtyři základní krevní skupiny – A, B, AB a 0. Pro tuto dietu je tedy nutné svou krevní skupinu přesně znát. Dotyčný je pak přiřazen bud spíše vegetariánů (údajně všichni s Ačkem), pak bílkovinná strava hlavně pro skupinu B, kombinace bílkovin a vegetariánské potravy pro skupinu AB a zbudou nám ti s nulou, kteří dobře tráví maso a mohou si dopřát řádné porce. Tato dieta má naučit jedince správnému stravování a skrze to ulehčit trávícímu procesu.

40 dní hladovění

Tato dieta má původ u léčby nemocných rakovinou a její uživatel 40 dní a nocí nepozře ani sousto. Jsou dovolený šťávy ze zeleniny, čistá voda a čaje z bylinek. Je také zakázána jakákoli fyzická zátěž typu cvičení, běhání a jiných namáhavých činnosti. Cílem diety je očista organismu a také nevyživování rakovinotvorných buněk. Pokud jste zdravý jedinec a chcete během 40 dnů shodit proklamovaných patnáct kilogramů, obrňte se hlavně psychicky. Tento proces je pro vás zároveň zcela tabu v momentě, kdy sportujete, nebo fyzicky pracujete. Procedura očistí veškeré vnitřní orgány, upraví trávení a taky odstraní nadbytečné tuky. Jde o velmi náročnou dietu a není rozhodně pro osoby zvyklé na tučná jídla – buď nevydrží, nebo zkolabují.

Bikinová dieta

Již dle názvu této diety je zřejmé, že je určena hlavně pro vytvarování postavy do plavek, tedy bikin. Je složena jak z úpravy jídelníčku, tak i programu s pohybem. Tuto metodu využívá řada modelek, probíhá asi dva týdny a váhový úbytek je asi pět kilogramů. Program naučí správné stravování, věnovat pozornost pohybu a hlavně nevynechávat snídani (oblíbená, leč chybná hubnoucí taktika), jíst pomalu a ve výsledku hubnout ne z povinnosti, ale protože to člověka baví a chce něčeho dosáhnout. Je totiž velmi podstatné, aby se člověk cítil i během diety psychicky dobře. Nevýhodu lze vidět v intenzivním režimu, kdy je v rámci oněch dvou týdnů nutné věnovat se fyzické zátěži minimálně dvě hodiny denně. Nehodí se proto pro osoby stále zaměstnané a také jedince, kteří nejsou na pohyb zvyklí a raději si lebedí u televize.

Dělená strava

Tento dietní postup proslavila svým způsobem Lenka Kořínková. V základu se jedná o dělení živin na bázi rostlinnou a živočišnou (podle Lenky na kytičky a zvířátka) a jejich střídání podle dnů. Rostlinnou složkou jsou sacharidy (brambory, rýže), také zelenina a ovoce. Živočišné složky jsou vejce, mléko, maso a mléčné výrobky. Za měsíc této diety se dá shodit až sedm kilogramů. Je zakázán pouze alkohol a platí omezení také pro sladkosti a tučná jídla. Jinak se může člověk i přejídat (míněno s nadsázkou). Tato kůra bere ohled i na pomalé stravování a tím páde platí zákaz hltání jídla a jídla tzv. v pohybu. Je kladen důraz na dobré strávení jídla a ulehčení práce trávicímu traktu. Dieta se drží dlouhodobě.

Plážová dieta

Nyní přichází na řadu jedna z neúspěšnějších diet posledních let. Jejím cílem není ani tak omezování potravin (no, trochu také), ale hlavně naučit se správné stravovací návyky. Zahrnuje celkově tři fáze, a pokud se srovnáte s tou první, je pro vás zbytek už snadný. Začátek spočívá v odstraňování zlozvyků – a zahrnuje přísný zákaz sladkostí, sacharidů a kupodivu i ovoce. Během druhé fáze lze už občas přidat i zakázána jídla a třetí fáze je zcela volná. Tehdy poznáte, že jste dietu zvládli sami tím, jak se sami stravujete – menší porce v pravidelném rytmu a pomalejším tempu. Netrápí vás pocit hladu a vaše trávení je vyrovnané. Navíc se vám daří udržovat si solidní postavu bez toho, aby to pro vás bylo zvlášť obtížné a stresující.

dieta-zelenina

Tukožroutská dieta

Tento postup spočívá v jednoduchém principu konzumace tzv. tukožroutské (nebo tukožravé) polévky. Ta obsahuje mnoho druhů zeleniny a je dochucena solí a kořením. Jí se po celý týden a její množství není nijak omezováno. Tento postup patří mezi „rychlé diety“, kdy se můžete během málo dnů zbavit tří až šesti kilo živé váhy. Není rozhodně určena na dlouhodobé držení. Hodí se ale jako postup například před dovolenou, svatbou nebo podobnými událostmi, o kterých víte, že vás čekají. Její nevýhodou je určité omezení v jídle (ale která dieta dovoluje všechno a pořád). Celý týden konzumujete pouze vařené polévky, tedy spíše vařenou zeleninu, což není rozhodně pro lidi se slabou vůlí – ti se často začnou nárazově přejídat sladkostmi a tučnými jídly.

Atkinsova dieta

Může to znít jako vtip nebo špatná rubrika, ale během této diety se nemusíte vzdávat uzenin, tučného jídla ani například vína. Naopak – v tomto hubnoucím procesu je tuk naopak povolen až diktován, musíte se ale vzdát sladkého, sacharidů a slazených nápojů. Dietní postup je založen na principu, při kterém příjem sacharidů zvyšuje hladinu cukru v krvi a v ten moment je potřeba fyzická aktivita. Pokud k ní ale nedojde, je tento cukr ukládán do tukových zásob. Během Atkinsovy diety platí zákaz konzumace rýže, těstovin a brambor a navíc i banánů, ananasu, hrášku, mrkve nebo kukuřice. Je potřeba se vzdát i piva a z alkoholu je povoleno pouze víno (v malé míře). Výhodou tohoto postupu je slušný úbytek hmotnosti a dieta se hodí pro milovníky tučných a masitých pokrmů.

14 denní dieta

Někdy se jí také říká cyklická dieta. Je sice lákavé přijít o přebytečnou váhu během dvou týdnů, ale není to pravda. Během této diety se střídá období dvou týdnu s nižším a dvou týdnuvyšším energetickým příjmem. Postup je vhodný jak pro lidi, kteří chtějí zhubnout, ale i pro ty, kdo chtějí zformovat postavu. Jsou zakázány sladkosti, alkohol a uzeniny. Obě fáze zahrnují stejné potraviny, jen u nízkého týdne je výrazně omezen příjem sacharidů. Je obecně nutné dodržovat pitný režim a nehladovět.

Sacharidová dieta

Pro tuto dietu platí radikální omezení tuků a sacharidů, ale navýšení bílkovin. Tato sacharidová dieta je často užívána sportovci, kteří se potřebují zbavit tuků, ale získat svalovou hmotu. Drží se nejdéle měsíc a je možné se během ní zbavit až deseti kilogramů. Dochází po ní ale k dost známému jo –jo efektu a rozhodně není pro fanoušky sladkého. Nárůst tukových polštářků je u nich mnohem vyšší. Není to prostě postup pro ty, kdo chtějí zhubnout trvale.

 

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinné položky jsou označeny *

*

Zpět nahoru
Shares